32. SPAR maraton

A tavalyi SPAR maraton után először fogott el egy olyan érzés, amit maraton lefutását követően még sosem éreztem, mégpedig, hogy alig vártam az újabb maratont. Annyira örültem annak, hogy új, addig nem alkalmazott felkészüléssel milyen jó eredményt értem el, hogy már szinte azonnal kezdtem volna neki az újabb felkészülésnek :).

“És a verseny után most először nem azt éreztem, hogy jó sokáig nem akarok maratont futni, hanem azt, hogy már alig várom a 32. SPAR maratont…”

– írtam ezt az akkori blogbejegyzés végén.

Aztán megszületett a második fiúnk, vele pedig elmúltak az átaludt éjszakák, így az idei év nem a versenyekről szólt, viszont az őszi maratonról sehogy nem akartam lemondani. Hasonló felkészülést terveztem, mint a tavalyi, de közben nyáron két, a hazai futók által jól ismert arc elindította a Fuss Te is! Akadémiát, aminek keretein belül felkészülési programokat ajánlottak különböző távokra, különböző célidőkkel, kedvező árral. Már nem emlékszem a pontos árra, de úgy 4000-4500 forint körül lehetett egy 12 hetes felkészülési program a SPAR maratonra. Ennyit megért nekem, hogy lássam, milyen egy komoly szakember által összeállított edzésterv, így befizettem.

Igazából nagy meglepetést nem okozott, hasonló volt a tematikája az általam tavaly elvégzett edzéstervhez képest, heti 5 futás volt itt is, és szombat és vasárnap is menni kellett. Annyi volt a különbség, hogy én tavaly futottam résztávokat is, idén egyáltalán nem, helyette hosszú, több órás fartlekes edzések voltak. Még kilométerszámban is hasonló volt.

Végül ez alapján készültem fel, mondjuk sok edzést ki kellett hagynom különböző okok miatt, főleg az elején, de a végét már szinte tűpontosan betartottam. A felkészítő terv 3 órás maratonra szólt, ami nekem célidőnek persze erős túlzás volt (a következő a 3:30-as volt, ami szintén túlzás lett volna :D), de a 3:15 reálisnak tűnt.

elszánt, határozott…:)

A versenyre frissítés szempontjából a már pár éve mindig bevált módszerrel készültem, 5 gél, ebből egyet rajt előtt fél órával, majd szépen a 4-et elosztva a versenyre. Az okozott kis problémát, hogy tavalyhoz képest változtak a frissítőállomások helyei, más km-eken voltak, így nehéz volt kisakkozni mikor toljam be az egyes géleket. Annyira, hogy még verseny közben is változtattam, és az egyiket nem a tervezett állomás előtt, hanem egyel később ettem meg. 4:30-as tempót terveztem és számoltam azzal, hogy lassulni fogok, de azzal nem, hogy így elfogyok a végére. A feléig nem volt különösebb gond, igaz én a Margitszigetet futás szempontjából sosem szerettem, 19 km-nél pedig az a felhajtó az Árpád hídra gyilkossági kísérlet volt a BSI részéről :). Aztán a rakpart, ahol végig pofába sütött a nap, de még itt is tudtam tartani a 4:3x-el kezdődő km-eket, a végén, 30 km után kezdett nehezebb lenni az egész. Ott kezdtem elfogyni, lehet nem hűtöttem magam eléggé, de az utolsó 10 km-en nagyon belassultam, 35 km-nél becsúszott egy 5 perces ezres is. Teljesen kiürült a szervezetem, ismerős érzés volt sajnos, de már késő, hogy bármit újítsak, csak mentem előre amennyire bírtam. Mindent elmond arról, hogy a végére mennyire elfáradtam, hogy az utolsó 1 km – ami végig lejtett!!! – a leglassabb lett.

kínszenvedés

3:17:54 lett a befutóidőm, szinte másodpercre pontosan 2 percet javítottam tavalyhoz képest, viszont most csalódott voltam, és borzasztóan fáradt. Teljesen lenulláztam magam, a meleget nem vettem komolyan, nem hűtöttem magam eléggé, talán nem ittam sokkal többet, mert most a tavalyihoz hasonló frissítés kevésnek bizonyult. Beletelt vagy 15 percbe, mire a szervezetem újra magához tért, ehhez ülnöm kellett egy kövön vagy 5 percig, meg megittam vagy 2 liter folyadékot hirtelen. Mire hazaértem, már nyoma sem volt a kimerültségnek, a szokásos fáradtságon kívül semmi gondom nem volt.

próbáltam örülni

Most nem vártam már a befutás után azonnal a következő maratont, újra a francba kívántam az egészet :), de azért az biztos, hogy nevezni fogok a 33.-ra is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.